2011-10-24

När får vi se varumärken på G+?

Detta blogginlägg läses till exempel till denna fina sång.

I väntan på att Google+ släpper loss företag, vilket de enligt ryktena ska göra alldeles snart, kan vi börja försöka gissa vad det kommer att innebära. Sociala medier-sajten Mashable.com gjorde ett försök häromdagen och lät några byråer gå loss, kika här. Men Google+ brottas ju med det stora lilla problemet – för få användare. Massan är helt enkelt för liten i dagsläget, tror jag, för att något mer seriöst företag ska orka bryta sig in där.

Ford har fått agera testballong på Google+, men vad det har gett är oklart. Om man kikar i kommentarer och antal delningar är det ju inga stora mängder interaktivitet. Och då snackar vi Ford och USA. Hrm, jag kan som vanligt ha helt fel, men i dagsläget ser det ut som om Google har en lång bit kvar innan något av de större varumärkena orkar gå all in på G+.















/ @jmjobring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar