2009-01-08

Snedwebbar

Apropå fegwebbar hade en byrå här i stan under en period, flera år om jag inte minns helt fel, en enkel webbsida där det stod kontaktuppgifter och att "faxen fungerar fortfarande". DraftFCB (härligt kommunikativt namn för övrigt) når ju inte ens upp i den låga humornivån. Men jo, nog borde webben vara till för kunden, inte för andra byråer, fast jag tror att kunden också kan bli lite sugen på en snygg sajt som visar upp en kreativ sida, don't you? Apropå något helt annat fick jag igår ett fantastiskt erbjudande om en bokklubb med bebisböcker. Första paketet gratis värt 199 kr med alla de här finfina delarna, en fleecefilt och inget köptvång yada, yada. Alla tänker ju då "de lurar bara in mig och sedan glömmer jag säga upp nästa paket, det är det de tjänar pengar på". Om de förekom den tanken genom att säga att "vi har ett så bra erbjudande att vi vågar bjussa på det första för vi vet att du kommer att älska oss!". Då skulle i varje fall jag tycka de kändes lite mer sympatiska, eller? Men, direktreklam verkar vara en så kreativt sövande djungel att ingen kommer ut ur det med hedern i behåll, samtliga kliver ut med en räcka bonusgrejor du ska klippa ur och klistra in för att få den där härliga fleecefilten du fattar är helt värdelös och inget du vill ha egentligen, men det är ju "gratis". Nä... har du sett något bra exempel på direktreklam?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar