2009-01-08

Fegwebbar

Det är Draft FCB (tror jag). Alltså som svar på frågan vilken byrå som har Radiotjänst som uppdragsgivare.
Vilket osökt för oss in på ämnet "byråer som inte vågar ha en egen site för de tror att det är ett så stort ställningstagande att de hellre inte visar något alls".
Här skulle jag ju då ha listat två byråer till (tre exempel fastställer ju en tes, som bekant) som inte har någon site med innehåll, men det orkar jag inte. Du hittar säkert några på egen hand.
Jag tror man som byrå agerar så för att man är rädd för vad grannarna i branschen ska tycka. "Det där var väl inte särskilt kreativt..." är ju inte en kommentar man vill ha. Men siten borde kanske vara byggd för presumtiva kunder istället. Och då kanske jättekrångliga gränssnitt (med fyndiga metaforer) och lååååånga laddtider inte är så smart.
Javisst kastar jag småsten i glashus här, men vafan. Det bjuder jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar