2009-01-09

Kärt gnällämne

Jo, jag vet. Men, de är faktiskt usla. Snackar förstås om SJ. Ska ändå försöka hålla mig kort: Åkte nattåg, pröjsade lite extra för sovkupé för litet barn var med på resan. En bit utanför Umeå fick vi kliva av nattåget, svintidigt på morgonen, för att de inte kör in med hela tåget till Umeå. Det kan man ju köpa, men det visade sig att det bara var vissa som fick kliva av och sätta sig i en utkyld vagn (Norrland och sen höst) och vänta på att vissa vagnar skulle kopplas om och följa med in till Umeå. Alltså, vi pröjsade lite mer och fick som straff kliva ut svintidigt och sätta oss i en kall vagn och vänta i en dryg halvtimme medan de skulle koppla om vagnarna med de andra. Det var givtevis ingen personal där och berättade något om när vi kunde komma iväg eller så. Och ingen kommentar om att vi var sena in till Umeå, när vi väl kom fram. Mailade då SJ med lite tips om att de kanske skulle antingen köra ut alla resenärer och köra det där extra tåget direkt eller låta alla sova vidare och växla om alla de vagnarna. En (1) dryg månad senare fick jag detta svar:

"Tack för att du har kontaktat oss.
Jag beklagar att resan ej följde era förväntningar.

För att handläggning av ditt ärende ska kunna ske behöver vi originalbiljetter och eventuella kvitton i original. Om du har månadsbiljett behöver vi en kopia på den.

För att ditt ärende ska kunna kompletteras måste du hänvisa till ärendenummer 1-313392407 i brevet alternativt skriva ut detta underlag och bifoga i brevet.

Du skickar dina handlingar till följande adress:
SJ AB Kundbrev
Box 1028
831 29 ÖSTERSUND

Med vänlig hälsning
SJ AB
Rebecca Claesson

Obs! Det går inte att svara på detta mail om ärendenumret i ämnesraden ändras Obs!"

Hur kan det ta över en månad, det är ju ett standardsvar? Och, jag vill inte ha pengar, jag gav ett tips, vad svarade de på mitt tips? Nattsvart. Obegripligt. Hur kan SJ:s VD ens våga köra, visserligen väldigt snygga, reklamfilmer på TV innan han har ordning på sin egen organisation? Ska fan maila honom och fråga, återkommer! Ska också återkomma med ett exempel från Malmö Aviation. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar