2012-03-01

Kort om nyheterna från Facebook



Detta inlägg läses absolut bäst till denna sång.

Fick information från svenska Facebook idag om den lansering som skedde i går kväll i USA. Så här beskriver de förändringarna med egna ord, se nedan. Får återkomma med mina egna reflektioner senare, det är ju en del intressanta och stora nyheter:

- Timeline for pages, lanserades igår. Företagen har nu 30 dagar på sig att göra sin Timeline innan det slår över automatiskt.

- Pages är navet from nu, en uppdatering är grunden till allt, i news feed, i annonsspalten, i mobilen. En plattform!

- Annonserar evolveras till ”Stories”, man kan nå fans med stories i news feed, mobilen, annonsspalten. 

Mätbarhet, uppdaterat insightsverktyg med fokus på värden som påvisar resultat

Reach Generator, i nuläget är det enbart för USA och ett fåtal kunder med miljontals fans.

Mer info finns här.


Som vanligt har förstås Mashable också sammanfattat Timeline för Pages på ett bra sätt, se här.

/ @jmjobring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar