En trött Bodström dissar Reinfeldt i min Spotify utan att säga ett ord om vad han själv erbjuder. Lyssna.
Sossarnas film har annars faktiskt en poäng, den byggs dessutom upp på något sätt till en poäng. Inte illa i denna valrörelse. Ser kanske lite väl mycket ut som allt annat. Vad är det som sticker ut? Nähä, inget alls. Se.
Folkpartisternas byrå Grey bjussar på tre ospänstiga filmer som egentligen inte knyts ihop på annat sätt än på typsnittet i slutvinjetten. I två av de tre visar de situationer de inte vill ha och i en är det lite klipp från en industri, som man inte vet om de tycker är bra eller inte. Konsekvens? Igenkänning? Budskap som "Behåll jobben" känns väldigt unikt för FP och framförallt tilltalande. Kika.
Moderaterna fläskar på med kärlek och helgkänsla. Smart att i varje fall spela på våra känslor. Storåkers McCanns har producerat snyggt, men hamnat för mycket åt reklamfilmshållet, tror jag. Man vill inte ha politiska budskap i samma förpackning som tvättmedel. Titta.
SD:s film tänker jag inte kommentera. Idiotin behöver inte spridas mer än den redan gör.
Miljöpartiet rockar lite och Locomotiv har skapat en rakt-på-film utan krusiduller och speciellt mycket känslor. En svag poäng mot slutet, men den känns på något sätt mycket Miljöpartiet. Ganska lyckat ändå. Se.
Å andra sidan, hade vi kunnat bre på som Obama? Troligen inte. Men det är en skön film som spelar på samtliga strängar, och några till. Sväva.
FI tar i! Spär väl tyvärr bara på känslan man har att det är mer ett intellektuellt experiment än ett verkligt parti. Till sängs.
Tur att det inte är filmerna vi ska rösta på...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar