2009-04-22

Året var 1988

Kycklingbranschen hade som vanligt problem. Denna gång med bakterier. De lyckades nästla sig in i Anslagstavlan eftersom "reklam i TV är förbjudet", men Bengt Öste varnar också att "lobbying är svart marknadsföring", vad nu det är... Se Rapport från 1988

I vilket fall. På 20 år har det hänt väldigt mycket i den här branschen. Hur ser den ut om 20 år?

- TV-reklam är dött pga att alla väljer bort den med sina boxar, reklamfilmer som sprids "viralt" ser man frivilligt på nätet
- Alla TV-program är sponsrade
- All TV strömmas via webben och "tablåerna" är borta, alltså har TV och webb/mobiltelefon glidit samman
- Mobiltelefonen är också dator och den primära kanalen för att nå kunderna, mao anpassas förmodligen all reklam för ett litet format som ryms i fickan
- Vi interagerar ännu mer med underhållning som är "reklam", t ex spel, mao suddas gränsen mellan reklam och underhållning bort allt mer
- Vi betalar för att slippa reklam (Spotify)

Eller?

1 kommentar: